Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2012

Το σπίτι του Κ.Π.Καβάφη

Κωνσταντίνος Π. Καβάφης 

Το σπίτι του Καβάφη στην οδό Λέψιους στην Αλεξάνδρεια 

Κάνε κλικ στις φωτογραφίες για να τις δείς σε μεγέθυνση


Πετρέλαιο - Από το υπέδαφος στο σπίτι μας

 Κάνε κλικ στην εικόνα για να δεις την παρουσίαση 
του μαθήματος

Πράξεις με μεικτές αριθμητικές παραστάσεις

ΚΛΙΚ ΕΔΩ για να εξασκηθείς στις αριθμητικές παραστάσεις

Το σπίτι μου

Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012

Πολλαπλασιασμός φυσικών και δεκαδικών αριθμών

ΚΛΙΚ ΕΔΩ για να εξασκηθείς στον πολλαπλασιασμό ακεραίων

ΚΛΙΚ ΕΔΩ για να δεις παραδείγματα πολλαπλασιασμού δεκαδικών αριθμών

ΚΛΙΚ ΕΔΩ κάνε κλικ στους σωστούς αριθμούς και εξασκήσου στον πολλαπλασιασμό δεκαδικών αριθμών

Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012

Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2012

Διαδικτυακό παιχνίδι για τον υποσιτισμό από τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα...

Oι Γιατροί Χωρίς Σύνορα έχουν δημιουργήσει ένα διαδικτυακό παιχνίδι για τον υποσιτισμό, μέσω του οποίου οι μαθητές μπορούν, παίζοντας, να ενημερωθούν για αυτή την τόσο σοβαρή ασθένεια και την αντιμετώπισή της.
  Οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα (MSF) είναι μια διεθνής, ανεξάρτητη, ιατρική ανθρωπιστική οργάνωση που παρέχει επείγουσα βοήθεια σε άτομα που έχουν πληγεί από ένοπλες συγκρούσεις, επιδημίες, αποκλεισμό από την παροχή ιατρικής φροντίδας και φυσικές καταστροφές. Mάχονται εδώ και χρόνια κατά του παιδικού υποσιτισμού προσπαθώντας να κρατήσουν στη ζωή εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά. Δυστυχώς, όμως, τα παιδιά που πάσχουν από υποσιτισμό φτάνουν σήμερα τα 195 εκατομμύρια.
  Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, 20 εκατομμύρια μικρά παιδιά πάσχουν από οξύ υποσιτισμό και κάθε χρόνο, 5 εκατομμύρια παιδιά κάτω των 5 ετών χάνουν τη ζωή τους από αυτή την ασθένεια.
Κάνε κλικ στην εικόνα για να παίξεις και να ενημερωθείς!!!

Πηγή: Περί ανέμων, υδάτων και σχολείου...

Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2012

Μαθαίνω να γράφω ανακοινώσεις

Κάνε κλικ στην εικόνα γράψε το όνομά σου, πήγαινε στην ενότητα "Εκδήλωση στα Χανιά" και πάτησε την υποενότητα "Να στείλουμε ανακοίνωση" 
(από το λογισμικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου) 

Ο χρόνος - μέσα δήλωσης του χρόνου

Πρόσθεση και αφαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών



ΚΛΙΚ ΕΔΩ λύσε τις πράξεις 

ΚΛΙΚ ΕΔΩ λύσε τις πράξεις και βάλε τρίποντο!!!

Σύγκριση φυσικών ή δεκαδικών αριθμών



ΚΛΙΚ ΕΔΩ για να διατάξεις τους αριθμούς σε αύξουσα σειρά κάνε κλικ στα βελάκια κάτω από τους αριθμούς

ΚΛΙΚ ΕΔΩ για να διατάξεις τους φυσικούς αριθμούς σε αύξουσα σειρά (πρώτα διάλεξε επίπεδο δυσκολίας)

Μετατροπή δεκαδικών σε κλάσματα και αντίστροφα



ΚΛΙΚ ΕΔΩ ταίριαξε τους δεκαδικούς αριθμούς με τα δεκαδικά κλάσματα

ΚΛΙΚ ΕΔΩ για να μετατρέψεις  κλάσματα σε δεκαδικούς αριθμούς. Γράψε το κλάσμα που θέλεις στο κάτω δεξιά πλαίσιο κάνε κλικ στο calculate και έτοιμος ο δεκαδικός αριθμός σου!!!

Δεκαδικοί αριθμοί



ΚΛΙΚ ΕΔΩ τοποθέτησε τα τούβλα με τη σειρά!!!

ΚΛΙΚ ΕΔΩ βρες την αξία των δεκαδικών ψηφίων. Πάτα το start για να αρχίσεις

Φυσικοί αριθμοί



ΚΛΙΚ ΕΔΩ παίξε με τα δελφίνια ή δοκίμασε τα σαγόνια του καρχαρία!!!

ΚΛΙΚ ΕΔΩ παίξε με τις δεκάδες και τις μονάδες και σώσε το ναυαγό!!!

Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2012

Διαδραστικός χάρτης με τους φονικούς καύσωνες που θα σαρώσουν την Ευρώπη

Διαδραστικό χάρτη με τα κύματα καύσωνα που θα σαρώσουν την Ευρώπη τα επόμενα 60 χρόνια, αν η υπερθέρμανση του πλανήτη συνεχιστεί με τους σημερινούς ρυθμούς, κατάρτισε και έδωσε στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος (ΕΕΑ).
 
Όπως προκύπτει από τον χάρτη, στις περιοχές που αναμένεται να πληγούν από σφοδρά κύματα καύσωνα, συγκαταλέγεται η Ελλάδα, η νότια Γαλλία, η νότια Ισπανία, η Ιταλία, η Σερβία και η Δυτική Τουρκία, με περισσότερες από 50 ημέρες εξαιρετικά υψηλών θερμοκρασιών ετησίως.

Ειδικότερα για τις συγκεκριμένες περιοχές προβλέπονται τουλάχιστον 50 ημέρες τον χρόνο με θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών Κελσίου κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενώ τη νύχτα η θερμοκρασία δεν θα πέφτει κάτω από 20 βαθμούς.
Αντίθετα, το βόρειο τμήμα της ηπειρωτικής Ευρώπης (τα Βρετανικά Νησιά, η Σκανδιναβία και οι νότιες ακτές της Βαλτικής), δεν θα πληγεί από κύματα καύσωνα και υψηλές θερμοκρασίες.

Σημειώνεται ότι ο χάρτης, που εξετάζει 500 πόλεις, συνυπολογίζει πολλούς παράγοντες, μεταξύ των οποίων το φαινόμενο της θερμικής νησίδας (θερμότητα που παγιδεύεται σε δρόμους και ανάμεσα σε κτίρια), καθώς τους ελεύθερους χώρους πρασίνου, που προσφέρουν ανακούφιση δροσιάς κατά τη διάρκεια καλοκαιρινού καύσωνα.

Κάνε κλικ στην εικόνα για να παρατηρήσεις το χάρτη

Βίντεο: Η αύξηση της θερμοκρασίας της γης σε 26 δευτερόλεπτα

Ένα  βίντεο που προειδοποιεί το πως η  θερμοκρασία της Γης έχει αυξηθεί από τότε που άρχισαν να τηρούνται αρχεία έδωσε στη δημοσιότητα η ΝASA.
Το βίντεο αρχικά μας δείχνει,  στα πρώτα  26 δευτερόλεπτα, τη αύξηση της θερμοκρασίας από το 1880 έως σήμερα.
Σύμφωνα με την NASA η τεράστια αύξηση του φαινομένου του θερμοκηπίου  διαπιστώνεται μετά τη  δεκαετία του 1970.
Αυτό δείχνει ότι οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από την παραγωγή ενέργειας, τη βιομηχανία και τα οχήματα έχουν αυξηθεί, οι θερμοκρασίες έχουν ανέβει.
Δημιουργοί του βίντεο είναι οι  επιστήμονες της Nasa's Goddard Institute for Space Studies  στη Νέα Υόρκη.

Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012

Τα μαθήματα της ΣΤ΄τάξης στον υπολογιστή σου!!!

- Αγγλικά (ΣΤ Δημοτικού) - Αισθητική Αγωγή: Εικαστικά (Ε και ΣΤ Δημοτικού)
- Αισθητική Αγωγή: Θεατρική Αγωγή (Ε και ΣΤ Δημοτικού) - Αισθητική Αγωγή: Μουσική (ΣΤ Δημοτικού)
- Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων (ΣΤ Δημοτικού) - Γαλλικά (ΣΤ Δημοτικού)
- Γερμανικά (ΣΤ Δημοτικού) - Γεωγραφία (ΣΤ Δημοτικού)
- Γλώσσα (ΣΤ Δημοτικού) - Θρησκευτικά (ΣΤ Δημοτικού)
- Ιστορία (ΣΤ Δημοτικού) - Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (ΣΤ Δημοτικού)
- Μαθηματικά (ΣΤ Δημοτικού) - Φυσικά (ΣΤ Δημοτικού)
- Φυσική Αγωγή (Ε και ΣΤ Δημοτικού)

Καλή σχολική χρονιά!!!

Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου 2012

Συμβουλές για το πως να γράφουν αριστερόχειρα παιδιά


Προτού ξεκινήσουμε, για το πώς να διδάξετε δεξιότητες γραφής στο παιδί σας, θα πρέπει καταρχήν να γνωρίζετε εάν το παιδί σας είναι δεξιόχειρας ή αριστερόχειρας.

Είναι πολύ απλό να το προσδιορίσετε. Απλώς παρατηρήστε το παιδί σας όταν ξεκινά να μαζεύει πράγματα. Το χέρι που χρησιμοποιεί για το σκοπό αυτό θα σας δείξει εάν είναι αριστερόχειρας ή όχι. Τα αριστερόχειρα παιδιά διαφέρουν λιγάκι από τα συνηθισμένα παιδιά.

Υπάρχουν κάποια σημεία τα οποία θα πρέπει να έχετε κατά νου όταν θα ξεκινήσετε να τους διδάσκετε να γράφουν:

Αφήστε το παιδί σας να κατανοήσει ότι παρόλο που γράφει με το αριστερό χέρι, αυτό δεν είναι σε καμία περίπτωση ελάττωμα.

Κάντε το να καταλάβει ότι υπάρχουν πολλά ακόμη παιδιά σαν και αυτό, αν και μπορεί να μην είναι κοντά του.

Βεβαιωθείτε ότι μπορεί να γράψει την κάθε λέξη με καλή γραφή και με όμορφα γράμματα.

Μην το εξαναγκάζετε ποτέ να χρησιμοποιεί το δεξί χέρι, αυτό μπορεί να προκαλέσει επιπλέον πίεση, και μπορεί να μην καταφέρει να γράψει καλά.

Το παιδί θα πρέπει να κρατάει τις σημειώσεις κοντά στο “αριστερό του χέρι” δημιουργώντας την κατάλληλη γωνία σύμφωνα με τη θέση του χεριού του.

Το σημειωματάριο θα πρέπει, επίσης, να έχει την κατάλληλη απόσταση, και να τοποθετείται στο κατάλληλο ύψος με σκοπό να κάνει το παιδί να αισθάνεται άνετα κατά τη διάρκεια του γραψίματος.

Διδάξτε του πώς να κρατάει/πιάνει με τον κατάλληλο τρόπο ένα μολύβι μεταξύ του δείκτη, του μεσαίου δακτύλου και του αντίχειρα.

Να προσπαθείτε πάντα να κινητοποιείτε και να εκτιμάτε το παιδί σας όταν γράφει και χρησιμοποιεί το αριστερό του χέρι.

Δώστε του να κρατήσει χρωματιστά μολύβια/στυλό που να ελκύουν την προσοχή του, και να διατηρούν το ενδιαφέρον του στο γράψιμο.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε την ικανότητα κατανόησης και μάθησης του παιδιού σας ενώ το διδάσκετε. Αυτό θα σας βοηθήσει να το διδάξετε με τον κατάλληλο τρόπο.

Προσπαθήστε να κατανοήσετε την υπομονή του παιδιού σας, και ακόμη και όταν απογοητεύεται παραμείνετε ψύχραιμοι. Απαιτείται μεγάλη προσπάθεια από τη δική σας πλευρά.

Προσπαθήστε να το διδάξετε εικονικά – μέσω εικόνων, και πείτε του να γράψει για αυτό που βλέπει. Αυτό θα βελτιώσει τον τρόπο χειρισμού του χεριού του.

Μην ανησυχείτε στην αρχή για τα κακογραμμένα κείμενα και τα ορθογραφικά λάθη. Βοηθήστε το παιδί σας να βελτιωθεί σταδιακά.

Τέλος, κάθε παιδί με αριστερή πλευρίωση θα πρέπει να ακολουθεί κάποιες τεχνικές κατά την εμπλοκή του σε γραφοκινητικές δραστηριότητες καθώς η φορά της γραφής, αλλά και η κατεύθυνση έχει αναπτυχθεί από δεξιόχειρες για δεξιόχειρες!!!

Ουσιαστικά προσπαθούμε να κάνουμε το παιδί να γράψει αντίθετα από τον φυσικό του τρόπο…

Ας δούμε λοιπόν πώς μπορούμε να κάνουμε λίγο ποιο εύκολη τη ζωή του…

Οι αριστερόχειρες θα πρέπει να κάθονται ελάχιστα ποιο ψηλά στην καρέκλα από τους δεξιόχειρες. Έτσι η οπτική επαφή με αυτό που γράφουν θα είναι καλύτερη. Ένα μαξιλαράκι στο κάθισμα θα βοηθήσει αρκετά.

Επίσης, με την ίδια ακριβώς λογική θα πρέπει να πιάνει το όργανο πιο ψηλά (περίπου 3,5 εκατοστά από την μύτη του μολυβιού).

Η δύναμη που βάζουμε στο μολύβι θα πρέπει να είναι ίση σε κάθε δάκτυλο (αντίχειρας, μέσος και δείκτης) ώστε η θέση να μην χαλάει.

Η θέση του χαρτιού είναι εξαιρετικά σημαντική!!! Ποτέ το χαρτί παράλληλο με το σώμα του παιδιού αλλά παράλληλο με το χέρι που γράφει!! 

(Στην περίπτωση μας σκεφτείτε ότι η αριστερή πάνω γωνία θα πρέπει περίπου να «δείχνει» την πάνω πλευρά του γραφείου / θρανίου).

Επίσης, καλό θα ήταν να χρησιμοποιούμε αρχικά μολύβι με μαλακή μύτη ώστε η ροή πάνω στο χαρτί να είναι πιο ομαλή.

Στα γράμματα που απαιτούν οριζόντιες γραμμές δεν θα πρέπει να είμαστε αυστηροί με την φορά (αριστερά προς δεξιά) αλλά θα πρέπει να αφήσουμε τα παιδιά να διαλέξουν ό,τι τα βολεύει!

Επίσης, αν είναι δυνατό στο σχολείο καλό θα ήταν να μην κάθεται στο ίδιο θρανίο ένας αριστερόχειρας με έναν δεξιόχειρα!!!

                                                                                               πηγή: hamomilaki.blogspot.gr
                                                                                                                       ipaideia.gr

Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2012

Οι κλεμμένες αρχαιότητες μιλούν και ζητούν...

Ένα βίντεο για την επιστροφή των ελληνικών αρχαιοτήτων που προκαλεί αίσθηση. Τα ελληνικά γλυπτά που βρίσκονται στο εξωτερικό ζωντανεύουν και ζητούν της επιστροφή τους στην Ελλάδα. 
"I am Greek and I want to go home" είναι το σλόγκαν του βίντεο που δημιούργησε ένα κίνημα επιστροφής των ελληνικών αρχαιοτήτων, που βρίσκονται σε μουσεία του εξωτερικού, στην πατρίδα τους. 
Το κίνημα αποτελεί πρωτοβουλία του φωτογράφου και μουσικού, Άρη Καλογερόπουλου και έχει ξεκινήσει μία μεγάλη καμπάνια για την επιστροφή των κλεμμένων αρχαιοτήτων της Ακρόπολης. 


ΚΛΙΚ ΕΔΩ για να δεις τι θα συνέβαινε αν ο λόρδος Έλγιν δεν κατέστρεφε μόνο τον Παρθενώνα...